Shelly beach - Reisverslag uit Port Shepstone, Zuid-Afrika van Monique Boomgaard - WaarBenJij.nu Shelly beach - Reisverslag uit Port Shepstone, Zuid-Afrika van Monique Boomgaard - WaarBenJij.nu

Shelly beach

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

27 Juli 2017 | Zuid-Afrika, Port Shepstone

Na al die 'kleine' stukjes werd het tijd om een dag flink wat kilometers te maken, pfffh, dat hebben we geweten. 523 km stond er in de planning. De weg was veelal prima, we waren gewaarschuwd dat er veel vee op de weg zou zijn en dat klopte. Geiten, schapen, koeien, honden, ezels en paarden. Continu goed opletten wat erg vermoeiend was. We zijn door drie grote steden gereden, waar we echt niet uit durfde te stappen. Ook hier de waarschuwing gekregen de deuren van de auto op slot te doen. Het stuk wat we nu gereden hebben wordt vaak overgeslagen door de reisorganisaties d.m.v. een vlucht omdat het niet zo veilig is. Duidelijk heel veel armoede. Halverwege de reis onze eerste (en hopelijk laatste) snelheidsovertreding in ontvangst mogen nemen, heuveltje af en net na het bordje 60 reden we te hard.... Corrupte ambtenaar wilde wel dealtje maken. Hebben uiteindelijk gekozen om toch de boete van 400 Zar te betalen. €30 down the drain!!
Uiteindelijk hebben we 8 uur gereden inclusief 2 plas/tankstops.
In Shelly Beach, net onder Port Shepstone hebben we een mega groot appartement aan de kust. Gelijk na aankomst nog even met de voeten in de Indische oceaan. Heerlijk!!!

• 28 Juli 2017 - 16:25

Pacoluro:

Jeetje wat een avontuur! Verstandig om de boete maar te betalen, je wint het toch niet van die corrupte ambtenaar. Gelukkig is er verder niks gebeurd in die steden. Fijn dat jullie er nu veilig zijn. Xxxx