East london - Reisverslag uit Oost-Londen, Zuid-Afrika van Monique Boomgaard - WaarBenJij.nu East london - Reisverslag uit Oost-Londen, Zuid-Afrika van Monique Boomgaard - WaarBenJij.nu

East london

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

26 Juli 2017 | Zuid-Afrika, Oost-Londen

Na een heerlijk ontbijt, verzorgd door de lodge eigenaresse, eigenlijk al te laat vertrokken. Daarom de snelste route gevraagd bij de receptie. Dit was dwars door het addo park. Wat voor haar 10 minuten is met haar 4x4 was voor ons 50 minuten met onze toyota avanza. Leuke bijkomstigheid was wel dat we nog kudu's, wrattenzwijnen en zebra's gezien hebben. De snelweg leek veelbelovend maar in de bergen werd de weg toch weer smal. Nadat we 40 minuten stil hadden gestaan omdat er een brug geasfalteerd werd was onze hoop nog een frisse duik in het zwembad te nemen echt voorbij. De route was door een dor en droog berglandschap. Heel veel geiten en koeien onderweg, zowel naast als op de weg en net zo makkelijk steken ze over. Bij East London zijn we een enorme mall ingegaan om te lunchen en boodschappen te doen. Uiteindelijk waren we pas om half 5 bij onze rondavel op het resort. Bij de entree was een klein private game reserve met een aantal giraffes met een kleintje. Erg schattig. Helaas geen strand of zwembad meer, het wordt een wandeling langs de rivier op het resort. We gaan vroeg naar bed, morgen een lange reisdag.